همه ما از انگیزه و الهام لذت می بریم. من هر ماه دوندگان جهان را می خوانم نه به این دلیل که برای دویدن به کمک نیاز دارم (در دنیای دویدن ماه به ماه تغییر چندانی نمی کند) بلکه به دلیل نمایه های الهام بخشی که آنها چاپ می کنند. شما زنی را دارید که با دویدن سه بار در هفته 300 پوند وزن کم کرد، مرد نابینایی که با پسرش ماراتن دوید و غیره. من مشتاق یک داستان الهام بخش هستم.بنابراین انگیزه خوب است – فقط نام تجاری انگیزه است که ناخوشایند است. چه باید کرد؟ برای موفقیت در سخنرانی انگیزشی، ابتدا باید توانایی خود را در زمینه گویندگی و فن بیان بالا ببرید. وبسایت گوینده شو میتواند کمک شایانی به شما بکند. برای این کار میتوانید از دوره فن بیان استاد رافعی بهره برده و مهارت گویندگی خود را تقویت کنید. 

سخنران انگیزشی

سخنرانی انگیزشی چیست؟

یک سخنران انگیزشی یک حرفه ای در تجارت است که سخنرانی هایی را ارائه می دهد که برای الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در مخاطبان طراحی شده اند. این افراد به عنوان “سخنران الهام بخش” نیز شناخته می شوند، در هنر متقاعدسازی استعداد دارند. آنها به طور مثبت ایده های خود را ارائه می کنند و دیگران را تشویق می کنند تا از طرز تفکر آنها پیروی کنند.

دوست من کالین، یک روز در حالی که مدتی قبل در آستین بودیم، بهترین توضیح را داد:

  • شما نمی توانید فقط یک سخنران انگیزشی باشید. هیچ کس آن مزخرف را دوست ندارد کاری که باید انجام دهید این است که نسبت به چیزی اشتیاق داشته باشید. حاضر شوید و در مورد چیزی صحبت کنید که به آن لعنت می کنید. اشتیاق شما به خودی خود انگیزشی خواهد بود.

فکر می کنم حق با کولین است. اگر می‌خواهید سخنران باشید، می‌توانید به جلسات Toastmasters بروید و یاد بگیرید که چگونه باید دستان خود را بگیرید، روش صحیح برقراری ارتباط چشمی با مخاطبان و غیره. اما من فکر می کنم بهتر است یک زندگی فعال داشته باشید و بفهمید که واقعاً به چه چیزی علاقه دارید. سپس، در مورد آن صحبت کنید.

هرچه پیش بروید بهتر خواهید شد. اگر سخنرانی کنید و چیزی را فراموش کنید، اگر بگویید امم یا زیاد بدانید، اگر نوعی “قاعده” پروتکل صحبت کردن را زیر پا بگذارید، مردم از پس آن بر می آیند.

این بدان معنا نیست که شما نباید سعی کنید در موارد فنی پیشرفت کنید. فقط به این معنی است که پیام مهمتر از ارائه است. بین اشتیاق و ارائه، اشتیاق هر بار پیروز می شود.

“سخنران انگیزشی” سعی در ایجاد انگیزه دارند، و این معمولاً جواب نمی دهد. راه کولین (راه بهتر) این است که در عوض اشتیاق خود را به دنیای اطرافتان معرفی کنید. نوع درست اشتیاق هم مسری و هم مسری است. ایجاد انگیزه آسان!

مهارت های سخنران انگیزشی

مسیر تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی نیازمند زمان و تمرین است. سخنرانان انگیزشی مهارت های خاصی دارند که باعث موفقیت آنها می شود و ممکن است متوجه شوید که مهارت های شما نیاز به کمی اصلاح دارد. همانطور که تجربه خود را از صحبت با گروه های بزرگ ایجاد می کنید، این مهارت های برتر را که سخنرانان انگیزشی دارند، توسعه خواهید داد:

  • رهبری
  • ارتباط
  • اعتماد به نفس
  • بیان واضح
  • ارائه جذاب
  • داستان سرایی
  • تطبیق پذیری
  • شور
  • اعتبار
  • یکدلی
  • مدیریت زمان

سخنرانان انگیزشی در طول زمان یاد می گیرند که چگونه علاقه مخاطبان خود را بسنجند و با بازخوردهایی که دریافت می کنند سازگار شوند. آنها به توانایی های ارائه و داستان سرایی خود اطمینان بیشتری پیدا می کنند و یاد می گیرند که چگونه با مختصر نگه داشتن پیام های خود، زمانی را که روی صحنه به آنها داده می شود مدیریت کنند.

سخنرانی انگیزشی چیست

چرا سخنرانی انگیزشی مهم هستند؟

سخنرانان انگیزشی مهم هستند زیرا به افراد انگیزه می دهند تا بهترین زندگی خود را داشته باشند. کسانی که با مشکلات جسمی و روانی دست و پنجه نرم می کنند با گوش دادن به افرادی که بر چالش ها غلبه کرده اند، آرامش پیدا می کنند. این به آنها امیدواری می دهد که آنها نیز می توانند خوشبختی و موفقیت در زندگی پیدا کنند.

 

مراحل تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی حرفه ای

تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی برای بسیاری از افرادی که علاقه زیادی به گفتن داستان های موفقیت خود دارند جذاب است. سخنرانان انگیزشی از پیشینه ها و صنایع مختلف می آیند. سخنرانان انگیزشی با الهام از تجربیات زندگی شخصی یا کاری خود، ممکن است یک حکایت یا ایده منحصر به فرد را به یک حرفه تمام وقت تبدیل کنند.

توسعه استراتژی سخنرانی در جمع شما ممکن است به طور طبیعی اتفاق بیفتد یا کمی کار ببرد. روش های مختلفی را برای ارائه پیام خود آزمایش کنید و برای ایجاد اعتبار خود به شبکه با سایر متخصصان ادامه دهید. برای شروع سفر الهام بخش خود، این سری از مراحل را دنبال کنید:

  • با موضوعی که خوب می دانید شروع کنید.
  • محتوای منحصر به فرد تولید کنید.
  • مخاطب هدف خود را درک کنید.
  • منافع عمومی را بسنجید
  • مهارت های سخنرانی در جمع را توسعه دهید.
  • به صورت رایگان شروع کنید.
  • در بازاریابی سرمایه گذاری کنید.
  • برای کنسرت های سخنرانی درخواست دهید.

1. با موضوعی که خوب می دانید شروع کنید

شما باید به موضوعی که می خواهید تبلیغ کنید اشتیاق داشته باشید. اگر برای شما مهم نیست، به سختی می توانید دیگران را متقاعد کنید که باید برای آنها مهم باشد. درصورتی که مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، فهرستی از موضوعاتی که شدیداً درباره آنها احساس می کنید و می خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید بنویسید. اگر در این موضوع دانش سطح کارشناسی داشته باشید، به محتوا و اعتبار شما می افزاید. به احتمال زیاد، شما از قبل می دانید که می خواهید در مورد چه چیزی صحبت کنید.

2. محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید

اکنون که ایده بهتری درباره آنچه در مورد آن صحبت می کنید دارید، زمان آن رسیده است که محتوای خود را توسعه دهید و آن را به روشی منحصر به فرد ارائه دهید. مردم مشتاق ایده‌های جدیدی هستند که قبلاً نشنیده‌اند، بنابراین به آنچه قبلاً وجود دارد توجه کنید و به این فکر کنید که چگونه نسخه شما از اطلاعات برای افرادی که اطلاعات کمی در مورد موضوع دارند جذابیت بیشتری دارد.

اگر قبلاً یک وب سایت مرتبط با نقش خود به عنوان یک سخنران انگیزشی ایجاد نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. محتوای جذاب مخاطبان را به جلب توجه می کند.

3. مخاطبان هدف خود را درک کنید

به همان اندازه که شما دوست دارید همه پیام شما را دوست داشته باشند، همه دوست ندارند. بدانید که این خوب و قابل انتظار است. روی ارتباط با مخاطبان درگیر خود تمرکز کنید و محتوایی ایجاد کنید که با آنها طنین انداز شود. شما از طریق تعامل در رسانه های اجتماعی، تابلوهای پیام و سایر اشکال مکاتبات مانند ایمیل و ایمیل طرفداران، چیزهای زیادی درباره فالوورهای خود خواهید آموخت.

4. سنجش منافع عمومی

با اشتراک گذاری نقل قول های اصلی، نوشتن پست های وبلاگ و همکاری با اینفلوئنسرها در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، حضور آنلاین خود را مشخص کنید. ممکن است نوشتن یک کتاب الکترونیکی یا استخدام یک طراح گرافیک را برای ایجاد یک تصویر جالب از نام تجاری در نظر بگیرید.

هنگامی که محتوای خود را به صورت آنلاین آزمایش کردید و بازخورد مثبت کافی دریافت کردید، آماده انتقال پیام خود به صحنه خواهید بود. ایجاد مخاطبان خود به صورت آنلاین به حمایت از حضور در رویدادهای سخنرانی آینده کمک می کند.

5. مهارت های سخنرانی در جمع را توسعه دهید

شاید چالش برانگیزترین بخش ارائه محتوای عالی، انجام آن به گونه ای باشد که مردم را هیجان زده کند. شما باید راه هایی را بیابید تا از صمیمانه ترین خواسته های مخاطبان خود استفاده کنید و آنها را متقاعد کنید که گوش دادن به پیام شما کیفیت زندگی آنها را افزایش می دهد. به همین دلیل است که توسعه مهارت های گفتاری عالی بسیار مهم است. پیوستن به یک گروه سخنرانی عمومی، استخدام یک مربی یا شرکت در یک دوره سخنرانی عمومی را در نظر بگیرید تا با این مهارت تمرین کنید.

مطالب مرتبط: بهترین میکروفون برای ضبط صدا

6. به صورت رایگان شروع کنید

هنگامی که فهمیدید برای یک سخنران به یاد ماندنی چه چیزی لازم است، شروع به ارائه خدمات سخنرانی رایگان به مدارس و سازمان‌های محلی کنید که فکر می‌کنید از پیام شما سود می‌برند. همانطور که مهارت های صحبت کردن خود را تقویت می کنید، مردم ممکن است شروع به پرس و جو در مورد هزینه شما کنند. هنگامی که شروع به رزرو رویدادهای پولی کردید، در حرفه جدید خود به عنوان یک سخنران انگیزشی اطمینان بیشتری خواهید داشت.

7. در بازاریابی سرمایه گذاری کنید

با کمک یک متخصص بازاریابی محلی به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. سرمایه‌گذاری شما با ادامه رشد در شغل جدیدتان نتیجه خواهد داد. به دوستان، خانواده و مخاطبین تجاری خود بگویید که به طور فعال در حال رزرو برنامه های سخنرانی هستید. به نوشتن محتوای اصلی ادامه دهید و به دنبال راه هایی برای ایجاد شهرت به عنوان یک متخصص در این موضوع باشید.

8. برای کنسرت های اسپیکینگ درخواست دهید

تبلیغات شفاهی مفید است زیرا رایگان است و شبکه ای از ارتباطات را با همه افرادی که درباره کنسرت های سخنرانی خود اطلاع می دهید ایجاد می کند. علاوه بر شبکه‌سازی، ممکن است نیاز باشد برای زمان‌بندی در همایش‌ها، کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و مکان‌های دیگر درخواست دهید. درباره سخنرانانی که موضوعات مشابه شما را پوشش می‌دهند تحقیق کنید و ببینید کجا صحبت می‌کنند. نام سازمان‌دهندگان رویداد را دریافت کنید و با دفاتر سخنرانان تماس بگیرید تا به شما کمک کنند تا تعهدات پردرآمد را پیدا کنید.