شما قرار است در زوم یا اسکایپ در یک زمینه حرفه ای صحبت کنید: به عنوان مثال، با یک مشتری، همکار(ها)، یا در یک مصاحبه رسانه ای. در اینجا نحوه استفاده حداکثری از آن آورده شده است. صحبت در ویدیو میتواند برای خیلی ها کاری سخت و مضطرب کننده باشد.اگر شما هم دوست دارید تکنیک های صحبت در ویدیو و سخنرانی در جمع را بیاموزید، می توانید از دوره آموزشی گویندگی استاد بیژن رافعی در وب سایت گوینده شو استفاده کنید.

چرا باید صحبت در ویدیو را یاد بگیریم

دکتر جیمز مک‌کویوی، محقق Forrester، تخمین می‌زند که اگر یک عکس هزار کلمه ارزش داشته باشد، یک دقیقه ویدیو به ارزش 1.8 میلیون کلمه است.

او از قدرت چشمگیر ویدیو در عصر امروز صحبت می کند – با توانایی آن در انتقال اطلاعات بی نهایت بیشتر، پویا و روان در ثانیه نسبت به عکس و متن، ویدئو امروزه به استاندارد طلایی محتوا تبدیل شده است.

بین فیسبوک، یوتیوب و اسنپ چت، روزانه 23 میلیارد ویدیو تماشا می شود. پست‌های فیس‌بوک با ویدیو بیشترین میزان تعامل را دارند، به طوری که دو سوم هزاره‌ها تماشای ویدیو را به خواندن متن ترجیح می‌دهند.

پیش بینی می شود تا سال 2019، محتوای ویدئویی 80 درصد از کل ترافیک اینترنت جهانی را تشکیل دهد.

تغییر به ویدیو به عنوان حالت اصلی ارتباط دیگر یک گزینه نیست – یک امر ضروری است.

اگر صاحب کسب‌وکار یا کارآفرین مشتاق هستید، استفاده از ویدیو می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد کسب‌وکار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و در نهایت مشتریان و فروش بیشتری به دست آورید. به اشتراک گذاری ویدیوها در مورد محصول یا خدمات شما می تواند یک تاکتیک بازاریابی بسیار مؤثر باشد، به طوری که 77٪ از مصرف کنندگان می گویند که پس از تماشای یک ویدیو متقاعد شده اند که یک محصول را بخرند.

اگر از دوربین خجالتی هستید، من با یک متخصص مشورت کرده‌ام که چگونه می‌توانید در ساختن و ارائه پیامی که ارزش انتشار داشته باشد مؤثرتر باشید.

نکات صحبت در ویدیو

آماده شدن برای صحبت در ویدیو

  • درست لباس بپوش

طوری لباس بپوشید که معتبر باشید، اما زیاد لباس نپوشید. حتی مقامات دولتی هم در بحبوحه کرونا لباس می پوشند، فقط برای اینکه خودشان را بیشتر شبیه یکی از «جامعه» جلوه دهند. بدیهی به نظر می رسد، اما موهای خود را شانه کنید – اگر ژولیده به نظر می رسید، برخی افراد ممکن است تصور کنند که افکار و زندگی شما نیز ژولیده است.

  • پس زمینه مناسب

یک پس زمینه تمیز و ایده آل با ظاهر حرفه ای انتخاب کنید. آشفتگی را از قاب بردارید.

  • قاب مناسب

وب کم خود را زوم کنید یا صندلی خود را طوری قرار دهید که عکس سر و شانه باشد.

  • نور مناسب

مطمئن شوید که هیچ سایه ای روی شما وجود ندارد – در صورت نیاز، پوشش پنجره ها را ببندید یا باز کنید و/یا نور مصنوعی را کم یا زیاد کنید.

 

دو یا سه نقطه صحبت ایجاد کنید

اگر این یک سخنرانی به جای مثلاً یک جلسه درمانی باشد، اگر مردم فقط یک نکته را به خاطر بسپارند، خوش شانس خواهید بود، به خصوص این روزها که همه، با میکروفون یا بدون میکروفون، مشتاق به اشتراک گذاشتن افکار خود هستند.

برای هر نقطه صحبت، به یک حکایت، آمار یا بیانیه به یاد ماندنی فکر کنید، شاید یک استعاره شگفت‌انگیز یا یک استعاره مناسب. به عنوان مثال، اگر من در مورد نحوه سخنرانی صحبت می کردم و این نکته را در مورد لزوم میانه رو بودن بیان می کردم، ممکن است بگویم: “شما نمی خواهید مانند هاوارد دین باشید که وقتی او برنده شد. انجمن آیووا صدایی مداوم به راه انداخت که رسانه‌ها آن را به سخره گرفتند و کمپین او از آنجا به پایان رسید.»

وقت مردم را به شما هدیه داده اند، پس چیزهای بدیهی را نگویید: به عنوان مثال، اصرار به رعایت فاصله اجتماعی یا شستن دست ها. در مورد چیزهای جدید و مهم صحبت کنید. هر چیز دیگری، از جمله در مورد پس‌زمینه‌تان را حذف کنید. گفت‌وگوهای بیش از حد و صرفاً گفته‌ها با یک یا شش جمله زندگی‌نامه‌ای خود ستایش‌کننده مقدمه می‌شوند. بله، انجام این کار اعتبار می‌افزاید، اما همچنین باعث می‌شود که به نظر خود شیفته بنظر بیایید و مایل باشید که وقت مردم را با لاف زدن نه چندان پنهان خود اختصاص دهید.

هنگام صحبت در ویدیو

بخوانید:درآمد گوینده

هم حقایق و هم احساسات را ارائه دهید

اگر حقایق را ارائه دهید، ارتباط مورد نیاز برای ایجاد تغییر در نگرش یا رفتار افراد را ایجاد نمی کنید. اما اگر فقط با احساسات صحبت کنید، این خطر را دارید که مانند یک وزن سبک خارج از کنترل به نظر برسید.

فیلمنامه ننویس

سخنرانی یا پاسخ به سؤالات احتمالی را برنامه ریزی نکنید. در بهترین حالت، پاسخ‌های شما بی‌تفاوت خواهد بود. بدتر از آن، بسیار محتمل است که در میان استرس، شما را پرت کنید، به خصوص اگر او آن سوال دقیق را نپرسد. فقط لیست نکات گفتگوی خود را در مقابل خود و ad-lib نگه دارید. بهتر است امم، آه و دودلی زیاد داشته باشید تا تحویل اسکریپت.

هنگام صحبت کردن

  • ارتباط چشمی برقرار کن

مستقیماً به چشمان شرکت کنندگان یا مصاحبه کننده نگاه کنید، به طوری که متوجه رنگ آنها شوید. اگر فقط با یک وب کم صحبت می کنید، چشمان خود را درست بالای لنز متمرکز کنید و وانمود کنید که آن نقطه دوست شماست.

  • در لحن معتدل باشید

اگر خیلی نگران یا شدید به نظر می رسید، فقط مردم را نگران می کنید. از سوی دیگر، اگر خیلی سبک دل از زمین خارج شوید، بی احساس به نظر می رسید. صدا، صدا و زبان بدن خود را در حد متوسط ​​نگه دارید. ما ادعا می کنیم که تنوع را جشن می گیریم، اما، در واقعیت، در مورد افرادی که از میانه رو منحرف می شوند، کاملاً قضاوت می کنیم.

  • اوقات هوشیاری نیاز به یک رفتار هوشیارانه دارند

این نتیجه نکته قبلی است. امروز، داشتم کسی را در تلویزیون تماشا می‌کردم، و به نظر واضح می‌رسید که او مربی‌های استاندارد رسانه‌ای را دریافت کرده است: اینکه مخاطبان خندان را دوست دارند. اما نه در زمان کرونا—بیش از نسبتاً خوشایند بودن باعث می‌شود به نظر بی‌سابقه به نظر بیایید یا از اینکه در نهایت وارد تلویزیون شوید به وجد آمده‌اید. به همین ترتیب، مراقب جوک گفتن باشید. جوک گفتن سخته تلاش شما برای شوخ طبعی به خطر می افتد، و نوار برای چیزهای خنده دار در میان ویروس کرونا بالاتر است. بله، گذراندن کار مشکلی ندارد، اما مراقب باشید بیشتر از آن انجام دهید.

نتیجه صحبت در ویدیو

هر گفته را بین 15 تا 45 ثانیه نگه دارید

مصاحبه رسانه ای یک گفتگو است نه یک سخنرانی. همچنین، گذاشتن فضاهای زیاد برای مصاحبه‌گر باعث می‌شود که او شما را بیشتر دوست داشته باشد و بخواهد با شما صحبت کند یا شما را بازگرداند. حتی اگر مثلاً در یک جلسه مشاوره یا جلسه کارکنان سخنرانی می کنید، معمولاً عاقلانه است که فقط یک یا دو دقیقه صحبت کنید و سپس مکث کنید یا سؤال یا نظری بخواهید. قبل از اینکه تصور کنید کسی نمی خواهد چیزی بگوید، چند ثانیه به مردم فرصت دهید تا فکر کنند. مردم به زمان نیاز دارند تا فکر کنند و آنچه را که می خواهند بگویند یا بپرسند فرموله کنند.

تمرین صحبت در ویدیو

هرچه بیشتر صحبت کردن در دوربین را تمرین کنید، با آن راحت تر خواهید بود. تمرین روزانه قرار گرفتن جلوی دوربین و ضبط صحبت کردن خود را انجام دهید، حتی اگر فقط به منظور صحبت کردن باشد.

سبک صحبت کردن خود را به جای یک صحبت خاص بارها و بارها تمرین کنید. بسیار مهم است که صحبت شما طبیعی و محاوره‌ای باشد تا اینکه برای ایجاد اعتماد و ارتباط با مخاطبان خود، متنی باشد.

مغز ما بیشتر درگیر داستان گویی است تا فهرستی از حقایق. ما داستان‌ها را راحت‌تر به خاطر می‌آوریم، زیرا مغز ما نمی‌تواند بین تجربه‌ای که می‌شنویم و تجربه‌ای که واقعاً اتفاق می‌افتد، تمایز قائل شود.

با گفتن داستان، تجربه ای فراموش نشدنی برای شنوندگان خود ایجاد کنید. بهترین داستان ها احساسات و حواس پنج گانه را برای ایجاد یک تجربه احشایی برمی انگیزند. “مردم چه چیزی را در مورد صحبت شما به خاطر خواهند آورد؟” شاشا میگه علاوه بر یادآوری ایده اصلی سخنرانی، او همچنین دیده است که “مردم چیزهای درونی را به خاطر خواهند آورد.”

نتیجه گیری صحبت در ویدیو

چه در یک جلسه، یک جلسه درمانی، یا در جمع، صحبت کردن می تواند پر از هیجان باشد، به خصوص در ویدیو، و حتی بیشتر از آن در میان بحران کرونا. توصیه در اینجا باید کمک کند.

با گذشت زمان، محتوای بصری خود را بهبود می‌بخشید و اعتبار به دست می‌آورید تا مخاطبان شما بخواهند ویدیوهای بیشتری را تماشا کنند و درباره خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

هنگامی که در ویدیو به خوبی صحبت کردید و به نتیجه ای منظم دست یافتید، می توانید روی عوامل دیگری مانند میزبانی و فروش دوره های آنلاین خود تمرکز کنید.